Köpvillkor
1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst. Jag vill gärna att du inväntar ett mail av mig där jag bekräftar att vi har varorna i lager. Eftersom vi har öppen butik OCH webshop så kan ev vissa saker ha tagit slut.
2. Leveranstid
Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut kan leveranstiden bli längre. I förekommande fall får du meddelande om detta. Konstnärsdockor och björnar finns oftast bara i ett ex och i vissa fall kan upplagan tagit helt slut. Vissa specialartiklar tillverkas endast vid beställning och detta medför givetvis längre leveranstid, vilket vi hoppas du har förståelse för.
3. Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Frakterna gäller för leveranser inom Sverige.
69:- frakt på inköp upp till 1000:-, över 1000:- fraktfritt men väger varan över 10 kg tillkommer extra frakt. Väljer du postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 95:-. Vi föredrar dock att du använder dig av förskottsbetalning.
4. Betalningssätt
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Gamla kunder betalar såsom skett vid tidigare leveranser och nya kunder kan välja mellan förskottsbetalning eller postförskott (över 500:-).
Paket kan också enl ök hämtas hos Margarethas Dockskåp och då kan betalning ske kontant, swish eller med kort. Swedbank - 131-5118 Swish 123 179 11 69 VG betala inte förrän du fått ett personligt mail från mig, så jag hinner kolla att alla varor finns i lager - TACK!
5. Sen betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 10 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.
6. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
7. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med oss för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
8. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.